wedstrijdreglement + wedstrijddata 2024

Wedstrijdreglement 2024

1. AANTAL DEELNEMERS IS DIT JAAR GESTELD OP MAXIMAAL 18 VISSERS (PER WEDSTRIJD) in verband met de beschikbare ruimte aan het parcours

2. Meedoen kan alleen mits vooraf opgegeven bij de wedstrijdcommissie te weten de heren Wim van Esch telefoon 06-41257331 of Paul de Kluis jr. telefoon 0622944096.

3. NIET OPGEVEN = NIET MEEDOEN!

4. U kunt natuurlijk ook voor de hele competitie ineens opgeven, maar dit houdt gezien bovenstaande wel in dat u zichzelf dan af moet melden indien u een keer verhinderd bent.

5. Bij niet opdagen zonder afmelden bent u verplicht om toch de wedstrijd te betalen. Dit omdat alle dagprijzen en vak samenstellingen de avond vooraf worden opgesteld en wij op deze manier “slaapplekken” willen en kunnen voorkomen.

6. Loting vindt plaats op het parkeerterrein voor het gemeentehuis te Mook om 07.00 uur (verzamelen en betalen (€5,00 < graag gepast betalen!) vanaf 06.45 uur) Na de loting begeeft de deelnemer zich naar zijn plaats, optuigen en peilen voor de wedstrijd is toegestaan.

7. Er wordt gevist van 08.00 uur tot 13.00 uur.

8. Gevist mag worden met een vrije hengel voorzien van lijn met een enkelvoudige haak. Er mag maar 1 hengel gehanteerd worden, gaat men over op een andere hengel dan moet de hengel waarmee men eerder gevist heeft op de wal, dus uit het water.

9. Het eerste signaal geeft aan : aanvang van de wedstrijd, tevens mag er dan gevoerd worden.

10. Het tweede signaal geeft aan: einde wedstrijd, er dient dan onmiddellijk te worden op- dan wel ingehaald.

11. Tijdens het tweede signaal aangeslagen vis telt nog mee, één en ander ter beoordeling van de controleur.

12. Het gebruik van Vers de vase, aasvis e/o stukjes vis, slachtproducten of imitaties daarvan alsmede levende gekleurde maden is verboden. Het is wel toegestaan een al dan niet gekleurde kunstmade te gebruiken. Het gebruiken van een stalen leefnet is verboden.

13. Het gebruik van alle soorten aaswerpers is op eigen risico!

14. Van vlonders en stellingen mogen de achterste poten niet in het water staan. Oevers en oeverbeplanting mogen niet worden beschadigd.

15. Er wordt gevist op gewicht en alle vis m.u.v. Snoek, Snoekbaars en Paling telt mee. Let op!> Alleen levende vis met een lengte vanaf 15 cm wordt gewogen. Vissen kleiner dan 15 cm na vangst direct terugzetten en niet in een emmer of leefnet bewaren.

16. Men dient vanaf de lotingsplek recht vooruit te vissen en niet opzij.

17. Wedstrijdleiding en controleurs zijn ten alle tijde bevoegd tot het controleren op het in bezit hebben van niet toegestaan aas, voer en materiaal. Er mag door derden geen hulp worden verleend.

20 Overtreding van dit reglement zal leiden tot diskwalificatie . In gevallen waarin dit

reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleiding. Het bestuur en de wedstrijdleiding zijn niet aansprakelijk voor schade in welke vorm dan ook. De prijsuitreiking van alle competitiewedstrijden zijn vooraf aan de eerstvolgende competitiewedstrijd.

VISWEDSTRIJDEN 2024
 29 september
 13 oktober
Maas of Mookerplas

Bij de loting (7.00 uur) horen jullie op welke locatie de wedstrijd gehouden zal worden.

In totaal 14 competitiewedstrijden en 2 koppelwedstrijden. U mag 2 competitiewedstrijden verzuimen (afzeggers)

Deelnamekosten aan de wedstrijden zijn € 5,- per wedstrijd. De prijzen worden uitgereikt tijdens de eerst volgende wedstrijd.

Nadat de laatste wedstrijd op 13 oktober is gehouden, gaan we allen naar ’t Môks Café voor de prijsuitreikingen en afsluiting van de competitie 2024.

Wedstrijdreglement en data in pdf

vgrinsven

10-12-2023