Competitie 2017

Wedstrijdreglement 2017

AANTAL DEELNEMERS IS DIT JAAR GESTELD OP MAXIMAAL 18 VISSERS (PER WEDSTRIJD)

Bovenstaande i.v.m. de beschikbare ruimte aan het parcours.

Meedoen kan alleen mits vooraf opgegeven bij Gerrit Verhulsdonck of Nol Zwartjes.

NIET OPGEVEN = NIET MEEDOEN!

U kunt natuurlijk ook voor de hele competitie ineens opgeven, maar dit houdt gezien bovenstaande wel in dat u zichzelf dan af moet melden indien u een keer verhinderd bent.

Bij niet opdagen zonder afmelden bent u verplicht om toch de wedstrijd te betalen. Dit omdat alle dagprijzen en vak samenstellingen de avond vooraf worden opgesteld en wij op deze manier “slaapplekken”willen en kunnen voorkomen.

Het is tevens verboden om tijdens de voorbereiding e/o gedurende de hele wedstrijdduur PINNEN IN DE GROND TE SLAAN, op wat voor een wijze dan ook!

Loting vindt plaats om 07.00 uur (verzamelen en betalen (€5,00 < graag gepast betalen!) vanaf 06.45 uur) Na de loting begeeft de deelnemer zich naar zijn plaats, optuigen en peilen voor de wedstrijd is toegestaan.

Er wordt gevist van 08.00 uur tot 13.00 uur

Gevist mag worden met een vrije hengel voorzien van lijn met een enkelvoudige haak. Er mag maar 1 hengel gehanteerd worden, gaat men over op een andere hengel dan moet de hengel waarmee men eerder gevist heeft op de wal, dus uit het water.

Het eerste signaal geeft aan : aanvang van de wedstrijd, tevens mag er dan gevoerd worden.

Het tweede signaal geeft aan: einde wedstrijd, er dient dan onmiddellijk te worden op- dan wel ingehaald.

Tijdens het tweede signaal aangeslagen vis telt nog mee, één en ander ter beoordeling van de controleur.

Het gebruik van Vers de vase, aasvis e/o stukjes vis, slachtproducten of imitaties daarvan alsmede levende gekleurde maden is verboden. Het is wel toegestaan een al dan niet gekleurde kunstmade te gebruiken. Het gebruiken van een stalen leefnet is verboden.

Het gebruik van alle soorten aaswerpers is op eigen risico!

Het is verboden om kunstmatig gekleurde lokvoeders te gebruiken.

Van vlonders en stellingen mogen de achterste poten niet in het water staan. Oevers en oeverbeplanting mogen niet worden beschadigd.

Er wordt gevist op gewicht en alle vis m.u.v. Snoek, Snoekbaars en Paling telt mee.
Let op!> Alleen levende vis met een lengte vanaf 15 cm wordt gewogen.

Wedstrijdleiding en controleurs zijn ten alle tijde bevoegd tot het controleren op het in bezit hebben van niet toegestaan aas, voer en materiaal. Er mag door derden geen hulp worden verleend.

Overtreding van dit reglement zal leiden tot diskwalificatie . In gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist de wedstrijdleiding.Het bestuur en de wedstrijdleiding zijn niet aansprakelijk voor schade in welke vorm dan ook. De prijsuitreiking van alle competitiewedstrijden zijn vooraf aan de eerstvolgende competitiewedstrijd.
Wedstrijden

De competitie bestaat uit 12 wedstrijden waarvan de beste 9 tellen voor de einduitslag.

competitie 2017.

DatumViswater Loting
De Maas achter de kerk
De Maas achter de kerk
Mookerplas
Parkeerplaats
11 juni
25 juni
09  juli
23 juli
06 augustus
20 augustus
03 september
17 september
MookerplasParkeerplaats

Opgeven bij de wedstrijdcommissie:

Gerrit Verhulsdonck telefoon 06-41812947
Nol Zwartjes telefoon 06-13855147.

Puntentelling

Let op!> Alleen levende vis met een lengte vanaf 15 cm wordt gewogen.

puntenverdeling per vak per wedstrijd is :

1e plaats 100 punten; 2e plaats 80 punten; 3e plaats 70 punten; 4e plaats 60 punten
5e plaats 50 punten; enz; géén vis is 0 punten.
Dagprijzen voor nrs 1,2,3.
Eindwinnaar is de persoon met de meeste punten na 12 wedstrijden, waarbij de 3 slechtste resultaten weggestreept zijn, indien gelijk dan wint de persoon met het hoogste totaalgewicht.

Download hier uw kopie wedstrijdreglement